Šiemet Rugsėjo pirmąją progimnazijos administracija kvietė visus praverti paslaptingas mokyklos pasaulio duris, kiekvienai klasei įteikdama simbolinį raktą, padedantį atverti mokslo pasaulį…
Šiemet Rugsėjo pirmąją progimnazijos administracija kvietė visus praverti paslaptingas mokyklos pasaulio duris, kiekvienai klasei įteikdama simbolinį raktą, padedantį atverti mokslo pasaulį…
Birželio 9-13 d. jau penktąjį kartą Platelių poilsio namuose „Šaltinėlis“ startavo vaikų vasaros poilsio programa „Lyderio mokykla 2014“. Šiemet į stovyklą buvo pakviesti nacionalinio projekto „Lyderių laikas2“ Skuodo rajono mokyklos dalyvės, nes jos inicijavo veiklas pasirinktose projekto pilotinėse klasėse, trys mokyklos buvo pasirinkusios penktokus. Todėl šių metų lyderystės mokykla buvo skirta penktų klasių mokiniams, į „Šaltinėlį“ atvyko 25 aktyviausi, gerai besielgiantys, gerai besimokantys, drąsiausi penktokai iš Skuodo Bartuvos progimnazijos, Skuodo rajono Mosėdžio gimnazijos, Skuodo rajono Ylakių gimnazijos, Skuodo rajono Barstyčių vidurinės mokyklos.
Pagrindinis stovyklos tikslas – sudaryti sąlygas penktokų lyderystės įgūdžiams ugdytis. Stovyklos organizatorių – Žydronės Žukauskaitės, direktoriaus pavaduotojos ugdymui, Gabrieliaus Kasparo, technologijų mokytojo- sudėliotą 5 dienų darbotvarkę penktokai įveikė per tris su puse dienos, tai reiškia, kad vadovams teko pasukti galvas ir koreguoti darbotvarkę, žinoma, tai nebuvo problema. Bet tai dar kartą patvirtina faktą, kad atėjusi „Z karta“ rezultato nori čia ir dabar arba labai greitai, todėl veikia jie taip pat greičiau. Pirmojo stovyklos diena – susipažinimo ir grupės formavimo diena (kalbama tą dieną tik bendrine kalba), be šito sunku būtų organizuoti tolimesnes stovyklos veiklas, todėl pasitelkti metodai „vardų gyvatė“, „Atomai – molekulės“, „Skydas“ bei bendro monstro statymas iš žmonių kūnų padėjo suartinti penktokus iš skirtingų mokyklų. O kur dar kambarių pristatymas pagal filmo žanrą: pamatėme siaubo istoriją, trilerį, animacinį, dokumentinį, fantastinį vaidinimą, muilo operą, kitą rytą mokiniai teigė, kad ši dalis įsiminė labiausiai. Išaušo antrosios dienos rytas… Bėgimas iki ežero… Mankšta…Maudymasis ežere, tik vadovų…Visa tai tapo kiekvieno ryto kasdienybe, ne visi buvo linkę džiaugtis, bet juk susirinko lyderiai, pasiduoti niekas neketino.
Antroji diena – žemaičių tarmės diena, visi „rokavomies“ tik žemaitiškai. Pirmoji užduotis – grupės socialinis plakatas, kaip suprantame lyderį. Viena grupė kaip lyderį įvardijo jos ekscelenciją Lietuvos respublikos prezidentę Dalią Grybauskaitę, kiti – liūtą, džiunglių karalių, treti – lyderį kaip gelbėjimosi ratą, kuris nuolat ir visada padeda kitiems, kad ir kokia sudėtinga būtų situacija. Ši diena vis dar skirta grupės formavimui, todėl metodas „Voratinklis“, kaip teigė patys mokiniai, vienus nuvedė į rizikos , kitus į panikos zoną: mokiniai teigė, kad buvo baisu, bet žiauriai įdomu. Vakare sporto varžybos: netradicinės estafetės, kvadratas, krepšinis, futbolas, kurias organizavo kūno kultūros mokytoja Edita Kalnikaitė . Trečioji diena prasidėjo įprastai, bet tęsinys buvo intriguojantis – žygis pėstute, be to, ši diena – diena be mobilaus telefono, jaunimas vis klausinėjo, kiek kilometrų eisime, kur eisime, kada grąžinsite telefonus ir pan. Žygis penktokams tapo tikru iššūkiu – 8 km palei Platelių ežerą, čia tik į vieną pusę, o dar 8 km grįžti. Žinoma, to būtų buvę per daug, todėl stovyklos vadovams taip šis žygis tapo iššūkiu, kaip parvežti vaikus atgal. Pasirodo Plateliai kaip Tvin Pykso miestelis, čia autobusai važiuoja tik ryte, taksi nėra, artimiausias Plungėje. Bet išeitis buvo surasta ir vaikai sėkmingai buvo parvežti į stovyklavietę. Vakare jaunimas kartu su lietuvių kalbos mokytoja Danute Vitkuviene ir vokiečių kalbos mokytoja Margarita Sruogyte pravėrė mūsų senolių kraičio skrynią, kurioje mįslių konkursas, liaudies dainų konkursas, žaidimai, rateliai.
Ketvirtoji diena – bičiulio diena. Ką tai reiškia? Kiekvienas stovyklautojas pradžioje burtų kelių išsitraukė asmenį, kuriuo jis rūpinsis visos stovyklos metu: paklaus, ar pavalgęs, ar išmiegoję, ar laimingas ir pan. Todėl šią dieną daug dėmesio bičiuliui, ypač dekoruojant jam marškinėlius. Be to, šią dieną dėmesys komandinio darbo įgūdžiams – metodas „Tiltas“ padėjo šių įgūdžių stiprinimui. Pagrindinė užduotis – socialinė reklama – video klipas parodant komandinio darbo naudingumą , išskirtinumą. Čia penktokai maloniai nustebino, užduotis buvo atlikta beveik per pusantros valandos, kai tuo tarpu didiesiems prireikdavo gero pusdienio: video klipai išsiskyrė šiuolaikiškumu, efektais, besifilmuojančiųjų įsijautimu į vaidmenį, pristatyti komandinio darbo šūkiai, požymiai, be to, videoklipo „razinka“ – „crazy“ elementas. Žodžiu, atpasakoti sunku, lengviau žiūrėti. Be to, komandinio darbo įgūdžius pastiprino technologijų mokytoja Laimutė Kriginienė, organizuodama žaidimus.
Penktoji diena – įsivertinimo ir atsisveikinimo diena. Visus apėmė šiek tiek slogi nuotaika, nes visi suprato, kad stovykla baigėsi, teks išsiskirti su naujais draugais. Ką įsivertindami parašė mokiniai?
Aš sužinojau, kad čia stovyklauja geri mokiniai, kad bendras darbas yra greičiau ir lengviau, kad stovykloje yra visokių žmonių, kad tvarkytis man nepatinka, kaip svarbu saugoti draugus, kas yra muilo opera, kad treileris ir trileris yra skirtingi dalykai, kad su draugais nėra jau taip blogai, kad čia duoda skaniai valgyti.
Aš išmokau drąsiai vaidinti, naujų žaidimų, kurie padeda suprasti komandinį darbą, žaidimą, kuris padeda išmokti kitų žmonių vardus, lengviau dirbti grupėse, stovyklos taisykles, kad bendravimas ir bendradarbiavimas yra panašūs, o kartu ir skirtingi dalykai, bendradarbiaujant sutarti su draugais, padengti stalą.
Aš supratau, kad mano kambaryje kieti „bičai“, čia buvo įdomu, buvo draugiškų vaikų, kitąmet čia grįšiu, kad stovykloje gali susirasti draugų, kad lovą pasikloti sunku, kad komandoje viskas įmanoma, kad moteriški darbai nėra lengvi, kad penktokai aktyvūs ir stiprūs, kad turiu naujų draugų, kad stovyklos yra labai naudingos, kad čia negalima išsimiegoti, kad daug žmonių gali padaryti vieną didelį darbą.
Žinoma, daug dalyko dar liko už kadro, juos sunku aprašyti, reikėjo būti ten, kad pajustum lyderystės, aktyvumo, savanoriškumo, nuoširdumo, draugiškumo dvasią. Atsisveikinimą užbaigėme bičiulio marškinėlių ir pažymėjimų įteikimo ceremonija, „Raudų ir džiaugsmo siena“, bendra stovyklos daina, nemokamais apsikabinimaisJ
2013-2014 mokslo metais organizuoto projekto konkurso „Piešiu pasaką“ galutinis rezultatas – tai dekoruotos bibliotekos ir skaityklos durys pagal konkurso laimėtojo eskizą. Komisijos vertinimu buvo išrinkti du nugalėtojai.Jjie progimnazijos pirmokai Iveta Viščiūnaitė ir Benas Urbanavičius. Mokiniai padedami dailės mokytojos Audronos Žutautienės ėmėsi pirmokams gana sunkaus darbo – piešinį iš popieriaus lapo perkelti ant durų, kurios yra gerokai didesnės už patį piešėją. Pirmokai šauniai susidorojo su šiuo iššūkiu, todėl dabar galime gėrėtis jaukesne skaityklos ir bibliotekos erdve.
Birželio 6 d. mokslo metus baigė 3 šeštos klasė, 4 septintos klasės ir 4 aštuntos klasės. Tradiciškai mokslo metų baigimo šventės metu apdovanojami mokslo pirmūnai, rajono ir šalies olimpiadų prizininkai, projektų konkursų, varžybų ir kitų renginių dalyviai ir prizininkai. Šventės dalyviams dovanos: bendras 7 klasių mokinių šokis ir finalinė daina, aštuntokų atsisveikinimo daina, šeštų klasių mokinių pasveikinimo daina ir progimnazijos administracijos palinkėjimai.
Birželio 6 d. įteikti pažymėjimai 4 aštuntų klasių mokiniams. Šventę organizavo 7 klasių mokiniai kartu su auklėtojomis: Margarita Sruogytė, Rasa Veitienė, Stanislava Odinienė, Rita Lukošienė. Renginio tema- tapatybės vagystė. Septintokai pavogė visas 98 aštuntokų tapatybes, tikėdamiesi juos dar kuriam laikui sulaikyti Bartuvoje. Apklaustos aštuntokų auklėtojos: Rasa Pranienė, Stanislava Sandarienė, Dalia Dirkstienė, Virginija Untulienė. Į pagalbą aiškinantis vagystę kviestas ir progimnazijos direktorius Virginijus Jokšas. Dviem detektyvams (septintokams – Auksiui ir Odilijai) išaiškinus pagrobėjus, tapatybės aštuntokams grąžintos- pažymėjimai įteikti. Be to, slaptoji tarnyba, atidžiai stebėjusi aštuntokų buvimą progimnazijoje, suteikė kai kuriems asmenims nominacijas.